dimecres, 16 de març del 2016

JOC SIMBÒLIC


Els alumnes d’infantil dels cursos P3, P4 i P5 han realitzat a les classes de psicomotricitat un treball excel·lent. Només se’ls ha donat dues consignes per part del mestre: jugar tots junts i tenir tot el material esportiu a la vostra disposició.

 Aquest treball consisteix en poder utilitzar tot el material esportiu de l’aula polivalent per a construir qualsevol edifici. La construcció de l’edifici és conjunta, és a dir, tot el grup es posa mans a l’obra per fer-lo el més real i fantàstic millor. Una vegada està l’edifici fet al gust del grup, els alumnes s’inventen un joc per a poder jugar conjuntament. Amb aquest joc divertit i emocionant afavorim l’intercanvi d’idees entre els alumnes, fomentant les bones relacions entre ells i l’aprenentatge. Al transcurs de la sessió podem observar els següents comportaments entre els alumnes:

 
Participació activa de tots els alumnes i una presa de decisions consensuada per tot el grup.

Relacions positives entre l’alumnat afavorint el sentiment d’amistat.

La disposició de treballar en equip, una bona eina per evitar la exclusió social a la nostra societat.

Sentiments de solidaritat, respecte, ajuda mútua i esforç.

Gaudir de les classes de psicomotricitat.

 

Per finalitzar, a les classes de psicomotricitat, pensem que a través del joc els nostres alumnes poden gaudir del descobriment del moviment, desenvolupar la seva part creativa i acceptar sempre les normes del joc.