dilluns, 5 de novembre del 2018

INDICADORS DE SALUT VISUAL

A l’escola, una bona visió és imprescindible!
La visió és un procés complex i fonamental per a l’aprenentatge escolar. Les
tres quartes parts de la informació que rebem arriben al cervell a través de
la visió. El desenvolupament de la visió permet la capacitat d’utilitzar a la
vegada els dos ulls de forma efectiva i coordinada per identificar, interpretar
i entendre la informació visual.
Si el sistema visual no es desenvolupa adequadament, es poden
provocar interferències en el procés d’aprenentatge. Una de les primeres
manifestacions en l’edat escolar és la manca d’interès per la lectura ja que
l’infant no és capaç d’assimilar correctament la informació visual que rep.
Hi ha determinats hàbits visuals en visió propera que són veritables factors de
risc en l’aprenentatge de la lectoescriptura, com llegir a una distància massa
reduïda o adquirir postures inadequades durant la lectura i/o l’escriptura.
També l’ús de l’ordinador, la televisió i altres dispositius electrònics durant
intervals de temps llargs, de forma concentrada i en condicions ambientals
adverses, són altres factors que afecten negativament la visió.
És necessari desenvolupar, entrenar i gaudir de bones habilitats visuals
que permetin als infants llegir més ràpidament i comprendre millor el
que llegeixen. Quan hi ha problemes en el processament de la informació
visual, els infants han de fer un esforç més gran de concentració que, a llarg
termini, es manifesta en una falta d’atenció o motivació al llegir o escriure i
una pobra comprensió lectora.