A l’escola, una bona visió és
imprescindible!
La visió és un procés complex i
fonamental per a l’aprenentatge escolar. Les
tres quartes parts de la informació que
rebem arriben al cervell a través de
la visió. El desenvolupament de la visió
permet la capacitat d’utilitzar a la
vegada els dos ulls de forma efectiva i
coordinada per identificar, interpretar
i entendre la informació visual.
Si el sistema visual no es desenvolupa
adequadament, es poden
manifestacions en l’edat escolar és la
manca d’interès per la lectura ja que
l’infant no és capaç d’assimilar
correctament la informació visual que rep.
Hi ha determinats hàbits visuals en
visió propera que són veritables factors de
risc en l’aprenentatge de la
lectoescriptura, com llegir a una distància massa
reduïda o adquirir postures inadequades
durant la lectura i/o l’escriptura.
També l’ús de l’ordinador, la televisió
i altres dispositius electrònics durant
intervals de temps llargs, de forma
concentrada i en condicions ambientals
adverses, són altres factors que afecten
negativament la visió.
És necessari desenvolupar, entrenar i
gaudir de bones habilitats visuals
que permetin als infants llegir més
ràpidament i comprendre millor el
que llegeixen. Quan hi ha problemes en
el processament de la informació
visual, els infants han de fer un esforç
més gran de concentració que, a llarg
termini, es manifesta en una falta
d’atenció o motivació al llegir o escriure i
una pobra comprensió lectora.