divendres, 2 de febrer del 2018

LES ELECCIONS AL CARNAVAL

Som la classe de 4t i ara us explicarem les eleccions del carnaval. El dijous 25 de gener vam decidir el tema de carnaval.

Ho vam organitzar els alumnes de quart  perquè estem treballant el projecte: L’AJUNTAMENT I EL NOSTRE MUNICIPI, vam aprendre el procés electoral d’unes eleccions fent-ne unes de debò.
Vam fer una mesa  electoral  per cada cicle, hi havia el president que preguntava els noms als alumnes, els dos vocals que ratllaven els noms en el full del cens i els ajudants que facilitaven el procés electoral: que els nens i nenes fessin bé la fila, que fiquessin la papereta bé a dins de l’urna, etc.

Cada mesa electoral estava en un lloc diferent: la mesa d’educació infantil estava a vila petita, la mesa de cicle inicial estava a la biblioteca, la mesa de cicle mitjà estava al vestíbul i la mesa de cicle superior estava a l’aula petita del mòdul. Vam votar tots els alumnes de l’escola, menys 5 nens que no van venir aquell dia, és a dir, van votar 119 nens de 124.

Podien votar quatre propostes diferents: l’espai, plats típics del món, insectes o jocs de taula. Va guanyar ”l’espai”! A continuació teniu les gràfiques amb els resultats obtinguts en l’escrutini de cada mesa i el general de tota l’escola. 
 
I un recull de fotos per il·lustrar  el dia de les votacions a l’escola.
Esperem que us agradi aquest treball que hem fet!!



Magí: M´ha agradat molt, el Jofre i jo -que érem els vocals- ens passàvem el cens. La Laia era la presidenta i el Sergi era ajudant, crec que ho hem fet molt bé.
Abril: Ens ho hem passat molt bé sent vocals, presidents o ajudants, per organitzar les eleccions del carnaval.
Carla: Em va agradar molt ratllar els vots i ser la vocal. També em va agradar els companys amb els que vaig treballar.
Elna: M’ha agradat molt fer les elacions del carnaval perquè vaig fer d’ajudant d’ educació infantil.
Sergi: Em va agradar molt fer d’ajudant perquè vaig ajudar a 1r i a 2n.
Jofre: m’ha agradat  molt fer votacions i fer de vocal, encara més perquè havíem de ratllar els noms dels de 1r i 2n.
Joan: Jo he fet d’ajudant d’infantil, els petits. Quan feia la fila ,ells la desfeien, però era divertit tornar-la a fer.    
Marc: Les eleccions electorals van ser molt divertides perquè nosaltres buscàvem a la llista els alumnes de cicle S. i els ratllàvem perquè no tornessin a votar.
Laia: Jo feia de presidenta i m’ho vaig passar molt bé perquè  m’agradava preguntar els noms i aixecar el paper que tapava la ranura de l’urna.
Jana C: m’ha agradat molt fer de vocal perquè havia de ratllar en el cens el nom dels alumnes.
Neus: m’ha agradat ser vocal perquè jo i la Jana C. Ens divertíem molt. També m’ha agradat veure tots els nens/es petits, eren  molt monos!
Roc: em va agradar ser el vocal perquè anava ratllant els noms. Em va agradar molt i també que em diguessin el nom de les persones.
Jana M:Com que aquest any hem estat els responsables, m'ha agradat molt ser la presidenta d'una mesa electoral.
Alex: em va agradar ser el president perquè anava preguntant el s noms dels nens.
Aniol: Jo era president i el Marc i l’Abril eren els 2 vocals, em va agradar molt el càrrec de president perquè anava preguntant els noms dels alumnes.