El dimarts 13 de febrer, els alumnes de cicle mitjà van omplir una fitxa amb els següents exercicis d’autoavaluació. Per una banda van omplir una rúbrica per avaluar diversos aspectes relacionats amb l’autonomia personal ( la motxilla, la higiene personal, l’alimentació i el respecte a la natura). De la relació amb els demés ( en les habitacions, en el menjador, durant les activitats , durant el joc lliure i jocs de nit). I per últim sobre l’aprenentatge de les activitats proposades pel Camp d’Aprenentatge.
Per un altre cantó se’ls va demanar que puntuessin del ‘1 al 6 les activitats realitzades a Juneda; també se’ls va demanar que puntuessin - amb un mà xim de 3 punts- les instal·lacions.
Aixà també, se’ls oferia la possibilitat de fer propostes per l’any vinent.
I per últim hi havia un seguit de preguntes conceptuals dels temes tractats al Camp d’Aprenentatge, a partir de les quals les mestres, hem pogut avaluar el grau d’aprofitament d’aquesta activitat.
Els resultats els plasmem a continuació amb una grà fiques il·lustratives de les respostes donades pels alumnes de cicle mitjà .
Tal i com es pot observar en les dues grà fiques, l’activitat que més ha agradat tant a 3r com a 4t ha estat el taller del forn, seguit pel de la granja. En ambdues classes , l’activitat menys valorada ha estat el taller del paisatge, que vam realitzar divendres al matà i que es tractava de fer un passeig tot observant elements significatius del paisatge (els conreus, el canal, etc). Tot i això totes les activitats tenen una puntuació prou equilibrada, amb la qual cosa podem deduir que han agradat força per igual.
En les grà fiques següents s’exposa la valoració de les instal·lacions i dels à pats, val a dir que els alumnes de 3r han puntuat més a l‘alça que els alumnes de 4t que, com que són una miqueta més grans, potser són un xic més crÃtics. Malgrat tot, les puntuacions són molt bones en general. Les dues classes tornen a coincidir en puntuar més fluixet els à pats. Les mestres podem donar fe que el menjar era molt bo, variat i equilibrat, i es podia repetir tant com es volia. A tall d’exemple us podem dir que a l’esmorzar sempre vam comptar amb un bol de fruita (pelada i trossejada) a banda de la llet, els cereals, els panets o magdalenes, la melmelada i la mantega; un dia vam sopar crema de carbassa i “san jacobos” , un altre, sopa i peix amb salsa; per dinar vam menjar uns cigrons bonÃssims, ous farcits, espaguetis, botifarra casolana feta per nosaltres mateixos!.. i a tot hora disposà vem d’un bol de fruita per a matar el cuquet. Aquesta valoració feta pels alumnes potser ens convida a reflexionar als adults sobre si estem educant prou bé als nostres alumnes/fills sobre la diversitat en l’alimentació i els bons hà bits saludables.
Per finalitzar, volem dir que poder fer aquest tipus de reflexió de les colònies a partir de l’autoavaluació que en fan els propis alumnes, ens ajuda a millorar-les any rere any. Pels nens i nenes també és important que aprenguin a valorar, des de la reflexió, sobre les experiències viscudes.